Рада вітати Вас на своєму блозі. Без прагнення до наукової роботи вчитель неминуче підпадає під владу трьох педагогічних демонів: механічності, рутинності, банальності. Він дерев’яніє, кам’яніє, опускається. А. Дістервег !

середу, 13 лютого 2019 р.

Портфоліо вихователя

Вимоги до оформлення портфоліо.

Це важливо знати
Положення про створення портфоліо 
Філософія портфоліо
Значення портфоліо - це сукупність («портфель») навчальної інформації та індивідуальних освітніх досягнень, отриманих на навчальних курсах, семінарах, у процесі самоосвіти і т.д. і досягнень, отриманих в практиці діяльності педагога; спосіб фіксування накопичень, оцінки й самооцінки індивідуальних досягнень педагога.
Основний його зміст - «показати все, на що ти здатний».

Портфоліо - форма атестації, в ході якої
вихователь подає матеріали, що підтверджують його професіоналізм у вигляді структурованого накопичувального документа.
Завдання ведення портфоліо:
підстава для атестації педагогічних працівників державних і муніципальних освітніх установ;
підстава для призначення стимулюючих виплат педагогічним працівникам при введенні нової системи оплати праці.
Функції портфоліо:
демонстраційна презентація досягнень професійної культури педагогічних працівників;
оціночно-стимулююча - виявлення результативності діяльності та рівня професійної компетентності;
рефлексивна - моніторинг особистісного розвитку педагогічних працівників.
Існують різні види портфоліо:
Атестаційний портфоліо
Педагогічний портфель
Портфоліо ДНЗ
Портфоліо колективу
Портфоліо сім'ї
6.Портфолио дошкільника
Атестаційний портфоліо
Атестаційний портфоліо допоможе наочно показати відповідність педагога заявленої кваліфікаційної категорії. Портфоліо можуть увійти матеріали, що показують володіння педагогом сучасними педагогічними технологіями, стійкість і динаміку результатів його діяльності, наявність оригінальних розробок, оцінку діяльності учасниками пед. процесу і адміністрацією. Педагог може за бажанням включати різні рубрики, які, на його думку, найбільш яскраво покажуть його професіоналізм, творчість. Однак слід орієнтувати педагогів на подання матеріалів тільки за меж.аттестационный період, не залежно від того, проводиться атестація планово (1 раз в 5 років) або, за заявою педагога, достроково.
2. Педагогічний портфель
Цікавою формою портфоліо є педагогічний портфель як спосіб фіксування, накопичення і оцінювання індивідуальних досягнень педагога в певний період його діяльності.
Мета його - сформувати банк даних про ньому.
Періодичність заповнення педагогічного портфеля: не менше 1 разу в квартал.
Рекомендації по роботі з портфоліо
1. У портфоліо може бути включено все, що служить свідченням зусиль, досягнень і прогресу в професійній діяльності педагога. Педагог може вибирати із запропонованого нижче переліку ті чи інші пункти самостійно.
2. Кожен окремий матеріал повинен датуватися.
3. Всі матеріали, які увійшли в портфоліо, повинні знайти відображення в пояснювальній записці, в якій слід вказати, які матеріали включені в портфоліо, і обгрунтувати той факт, що саме ці матеріали є свідченнями професіоналізму атестується.
Структура та зміст розділів портфоліо
Портфоліо педагогічних працівників ДНЗ включає наступні розділи:
Розділ 1 "Візитна картка педагога"
Розділ 2 "Документи"
Розділ 3 "Методична діяльність педагога"
Розділ 4 "Педагогічна скарбничка педагога"
Розділ 5 "Досягнення педагога"
Розділ 6 «Заохочення, нагороди, відгуки"
Розділ 7 "Громадська діяльність педагога"
«Візитна картка»
У розділі вихователь представляє Фото, П.І.Б., кваліфікаційна категорія, дата народження, посаду, освіту (спеціальність, кваліфікація за дипломом)
Стаж: загальний стаж: педагогічний стаж: в даному закладі:
Ці відомості вихователю допомагає формувати керівник дошкільного навчального закладу.
В розділ вихователь включає дані на свій розсуд, він уявляє себе: автобіографію, есе про професійної діяльності «Я і моя професія», педагогічне кредо, хобі, сім'я і характеристику, дану керівником (заст. завідувача з НВР) ДНЗ.
«Методична діяльність педагогів»
- Робота із самоосвіти (навчальний рік, тема роботи, результат)
- Відвідування відкритого заходу ДНЗ
(Навчальний рік, тема заходу, хто проводить, дату відвідування)
- Відвідування відкритого заходу муніципального, регіонального рівня
(Навчальний рік, дата відвідування, тема заходу, місце проведення)
- Участь у методичній роботі ДНЗ:
(Навчальний рік, дата, тема заходу, форму участі)
- Участь у методичній роботі на муніципальному, регіональному, федеральному рівні:
(Навчальний рік, дата, тема заходу, форму участі )
- Участь у професійних конкурсах
(Навчальний рік, назва конкурсу, місце проведення)
- Участь у заходах (засіданнях МО, педрадах, конференціях, семінарах, консультаціях тощо)
(Навчальний рік, дата проведення, місце проведення, форма і тема заходу, рівень заходу (ДОУ, міської, крайової, федеральний), форма участі)
- Узагальнення та поширення власного педагогічного досвіду
- Використання сучасних освітніх технологій
(Назва використовуваної технології, років використання технології, наявний або прогнозований результат)
- Наявність власної системи методичних розробок (Рік написання, назву роботи, тема)
- Участь в оглядах - конкурсах, виставках ДНЗ.
(Назва конкурсу, строки, результат)
- Наявність публікації
(Рік написання, тема публікації, місце видання)
- Організація додаткових освітніх послуг (для дітей)
(Навчальний рік, напрямок діяльності, назву гуртка (секції, студії)
Мета роботи
Програма (де і ким затверджено, рік, протокол №), вік дітей кількість дітей
«Педагогічна скарбничка»
Робота з дітьми
Методичні посібники (№ п/п, назва, зміст)
ТЗН (№ п/п розділ, назва)
Розвиваючі ігри (№ п/п, назва, мета гри)
Робота з педагогами (№ п/п тема, форми роботи, дата)
Робота з батьками (№ п/п, форми, зміст)
Навчально-методична та довідкова література
(№ п/п, назва, автор, видавництво, рік видання)
«Досягнення педагога»
- Аналіз захворюваності і відвідуваності вихованців у навчальному році
- Результати педагогічної діагностики дітей з освоєння програми
- Участь дітей у конкурсах, виставках, змаганнях, фестивалях
(Рік заходи, назва роботи, учасники, результат участі (диплом, грамоти)
«Заохочення, нагороди, відгуки»
(№п/п, назва документа, зміст, ким виданий, коли виданий)
«Громадська діяльність педагога»
- Участь у конкурсах журі.
- Участь у міських спортивних заходах (виступ на святах, участь в експертних групах, керівництво метод об'єднаннями (творчими групами)
Оформлення портфоліо
Портфоліо педагогічних працівників оформлюється в друкованому варіанті у вигляді папки-накопичувача з файлами.
Шрифт: Times New Roman, розмір 14 пт.
Інтервал між рядків: полуторний.
Абзацний відступ дорівнює 6 знаків.
Рекомендований обсяг роботи - 15 - 25 сторінок.
Поля: ліве - 30мм., праве - 20мм., верхнє - 20мм., нижнє - 20мм.
Нумирация сторінок: низ, правий край.
Кожен матеріал, включений в портфоліо, датується.
До портфоліо можна додавати матеріал в електронному вигляді (мультимедійні презентації, фото та відеозаписи та ін).
При оформленні портфоліо педагогічних працівників ДНЗ необхідно дотримувати наступні вимоги:
систематичність і регулярність самомоніторингу;
достовірність, включених в портфоліо матеріалів;
цілісність, тематична завершеність матеріалів;
аналітичність, спрямованість педагога на підвищення рівня професіоналізму і досягнення більш високих результатів;
акуратність і естетичність оформлення в друкованому вигляді;
позначка-підтвердження методиста або завідуючої ДНЗ.
Портфоліо ДНЗ
Мета - забезпечити інформацією про ефективність діяльності ДНЗ співробітників, батьків, дітей, членів атестаційної комісії. Періодичність заповнення не менше 1 разу в квартал, місце зберігання - кабінет завідувача.
Портфоліо колективу
Портфоліо колективу - один з нових і перспективних видів портфоліо. Колектив - це група дошкільнят, педагогів, гурток, метод. об'єднання, творчий колектив та ін.
Метою створення портфоліо колективу є представлення досягнень, результатів праці колективу, розробка комплексного підходу, системи роботи по реалізації окремої задачі, створення та узагальнення досвіду з певної проблеми, підготовка до конкурсу, огляду і т. д.
Портфоліо сім'ї
Портфоліо сім'ї - один з нових видів, але саме він дозволяє дитині відчути себе частиною великої дружньої сім'ї, батькам - систематизувати та узагальнити позитивний досвід сімейного виховання, звернути увагу на проблеми і труднощі і своєчасно знайти шляхи їх вирішення. Структура може містити такі розділи, як «Генеалогічне древо», «Історія сім'ї в картинках», «Сімейні традиції», «Наші захоплення», «Ми подорожуємо» і багато іншого.
Портфоліо дошкільника
Дитина росте, розвивається, примножує свої знання і вміння вже з перших тижнів життя! Ми, дорослі, записуємо в альбоми, знімаємо на відеокамеру, фотографуємо, тобто всіляко намагаємося зберегти для історії дорогоцінні миті. Але якось так виходить, що ми, в основному, фіксуємо фізичний ріст і зовнішні зміни наших дітей. А їх внутрішній світ? Їх інтереси, їх дивовижні відкриття, їх забавні слівця і смішні висловлювання?.. Шкода, але деколи залишаються "за кадром" творчі роботи наших малюків: малюнки, вежі з кубиків, снігові фортеці та замки з піску, пластилінові фігурки і так далі. А з ними і враження від прогулянок, подорожей, походів в театр або на концерт та багато-багато іншого.
Хорошим рішенням для виправлення цієї "сумної ситуації" цілком може стати дитячий портфоліо!
Література
- Матеріал взято з книги «Портфоліо в ДНЗ» (Кочкіна Н. А., Чернишова А. Н.)
- Інтернет ресурси (автор та джерело запозичення невідомий).

Портфоліо вихователя 

15 коментарів: